Jednoduchý ranní zvyk umožní najít řešení každého problému

Lidské podvědomí zná odpovědi na všechny otázky. Jak je však dostat do oblasti vědomí? Jednoduchý ranní zvyk vám pomůže získat nápovědi z podvědomí a rozvinout tvůrčí přístup k řešení úkolů.

Podvědomí pracuje nepřetržitě, ať jste vzhůru nebo spíte. (Napoleon Hill, americký autor řady knih o úspěchu)

Podvědomí nikdy neodpočívá, je stále na stráži, neboť řídí srdeční činnost, krevní oběh a trávení. Reguluje životně nezbytné procesy a funkce lidského organismu a zná také odpovědi na všechny vaše otázky.

To, co probíhá na podvědomé úrovni, se projevuje ve vědomí. Jinak řečeno, to, co se děje uvnitř, v podvědomí, se nezbytně stane vaší realitou.

Vaším cílem je zaměřit své podvědomí na vyřešení problému, který vás zajímá. Podívejte se na jednoduchý postup, který to umožňuje.

     
10 minut před spaním

Nikdy neusínejte, dokud jste svému podvědomí nepoložili otázku. (Thomas Alva Edison)

Tato praxe je společná mnoha úspěšným lidem po celém světě – nutí své podvědomí udělat pro ně během spánku něco navíc.

Budete potřebovat jen několik málo minut před ulehnutím, abyste meditovali nebo si zapsali otázky, na které byste rádi dostali odpověď.

Připravte si seznam otázek, které vás zajímají. Čím přesněji otázku zformulujete, tím přesnější na ni dostanete odpověď. Zatímco budete spát, podvědomí začne na vaší otázce pracovat.

10 minut po probuzení

Výzkumy potvrzují, že prefrontální kortex je nejaktivnější a nejvíce disponován k tvůrčím výkonům ihned po probuzení. Podvědomí během spánku pracovalo, vytvářelo kontextové a časové souvislosti a vlastní tvorba se pak rodí ze spojení mezi jednotlivými úseky mozku.

V nedávném interview s někdejším zázračným dítětem Joshuou Waitzkinem, americkým šachistou a mistrem tai-či (nar. 1976), přišla na tento ranní zvyk využití vlastního podvědomí k nacházení nečekaných řešení a souvislostí řeč.

Na rozdíl od 88 procent lidí mezi osmnácti a čtyřiačtyřiceti lety, kteří během prvních patnácti minut po probuzení především kontrolují svůj mobil, Waitzkin vyhledá klidný kout, kde může meditovat a hodit na papír své myšlenky, které si zapisuje do deníku.

Místo koncentrace na vnější okolí, jak to dělá drtivá většina lidí prověřujících došlé esemesky a maily, Joshua se soustřeďuje na vlastní nitro. Dosahuje tak vysokého stupně jasnosti myšlení, schopnosti studia a tvorby, stavu, který sám nazývá „krystalizovaným intelektem“.

Pokud nejste zvyklí si svoje myšlenky zapisovat, může vám jejich «házení na papír» připadat obtížné. V zásadě však úplně stačí zapsat si myšlenky týkající se řešení konkrétní záležitosti nebo problému.

Podívejme se teď na dotaz, který položíte vlastnímu podvědomí před tím, než se uložíte ke spánku. Vybavte si všechny otázky, které vás zajímají. Myslete na ně a zapisujte to, co si potřebujete ujasnit. Pak se uložte ke spaní.

První věcí, kterou ráno uděláte, bude zapisování myšlenek, které vám přicházejí do hlavy v souvislosti s oním konkrétním problémem.

Touto cestou můžete najít odpověď na jakoukoli otázku: jak vyřešit složitý pracovní úkol, jak se stát svým dětem co nejlepším rodičem a tomu, s kým žijete, co nejlepším životním partnerem, s kým byste se měli seznámit a stýkat, jak zlepšit své vztahy s lidmi vůbec.

Samozřejmě, že k osvojení této dovednosti je zapotřebí určité praxe. Časem vám však bude připadat stále snazší získávat odpovědi z vlastního podvědomí, nalézat v nich tvůrčí řešení a důvěřovat své intuici.

     
Závěr

Okolnosti člověk změnit nemůže, může však změnit svoje myšlenky, a nepřímo tak změní i okolnosti. ( James Allen, britský spisovatel a básník)

Myšlenky jsou vlastně plánem života, který si den po dni budujete. Když se je učíte ovládat, ať už vědomě nebo podvědomě, vytváříte podmínky nezbytně vedoucí k dosažení cíle, který jste si vytýčili.

Jste tvůrcem vlastní věčnosti. Jednoduchý ranní návyk vám pomůže jasně si uvědomit, čeho chcete dosáhnout a jakou cestou to hodláte udělat.

=========
Zákon přitažlivosti: 29 způsobů jak získat to, o čem sníte
V paměti je i tlačítko ODSTRANIT. Jak ho používat?

Více pro dobrou náladu: