9 věcí, které se nikomu nechce dělat, které nás ale pozvednou na novou úroveň


Někdy je důležité dávat si těžko splnitelné úkoly, abychom se změnili k lepšímu. Můžeme jimi začít nový týden. A nový život.

1. Pochybovat o všem

Podrobovat pochybám všechno, co se obvykle má za jistotu a hledat své vlastní odpoědi, je vždycky těžké. Snažte se na věci dívat z jiného úhlu.

2. Být poctivý

Být krajně čestný k lidem kolem sebe je zároveň hrozně těžké i to nejcennější ze všeho, co můžete dělat. Pro začátek si můžete sestavit seznam lidí, kterým máte co říct – ať už je to dobré nebo špatné – a napsat jim dopisy, kde jim poctivě vypíšete své pocity. Pokud budete opravdu poctiví, každý z dopisů ve vás při psaní vyvolá obrovské emoce. Můžete pak dopisy předat nebo si je nechat na památku. Hlavní je, že vám pomohou poznat své skutečné city. To je doopravdy moc důležité.

3. Vstávat velmi brzy

Brzké probuzení, ještě před úsvitem, pomáhá vytvořit zvláštní pracovní atmosféru. V 5 ráno, zatímco všichni ještě spí, máte možnost začít svůj den v tichu a klidu, i když to vyžaduje jisté úsilí.


4. Mít pod kontrolou všechny své výdaje

Je užitečné mít přehled o všech svých výdajích, opravou auta a životní pojistkou počínaje a kávou v občerstvení konče. K tomu jedna rada: své výdaje plaťte raději v hotovosti. Když budete muset při placení nejprve otevřít peněženku a vytahovat peníze, budete více přemýšlet, jestli tohle či onohle opravdu potřebujete. Budete se divit, kolik dokážete ušetřit.

5. Všímat si toho, co jíme

Všímat si během celého dne množství a kvality snědeného jídla, stejně jako fyzické zátěže, může být těžké. Při využití moderních technologií to však můžete zvládnout. Dokud si svého jídla nezačnete všímat, nemáte šanci pozorovat, jaké vlastně množství opravdu výživných věcí jíte a jestli snad nevěnujete příliš mnoho náklonnosti cukru a tukům.

6. Jíst zdravé jídlo

Když už začnete s kontrolou, snažte se jíst jenom to, co organismu přináší užitek. Změní vám to život jednou provždy. Nejjednodušší je začít sami vařit a používat přitom co nejvíc přírodních surovin. Jistě, že je to dražší. Ale neschopenka vás vyjde dráž. Jezte netučné maso, ovoce a zeleninu a vyhýbejte se moučným jídlům. Být „podivínským“ přívržencem zdravého způsobu stravování a přitom na tom být zdravotně líp než ostatní je rozhodně lepší, než splynout s davem. Což platí nejen o stravování, ale také o morálních kvalitách.

7. Veřejně vystupovat

Pro většinu z nás je hrozné na to i jenom pomyslet. Vždyť ale nikdy nemůžete vědět, kdy veřejně vystoupit zkrátka budete muset! Je to výborný způsob zlepšení komunikativních schopností. Můžete se kupříkladu stát členem zájmové skupiny pro zdokonalování schopností vystupovat na veřejnosti. Zní to děsivě, ale to bude platit jen do chvíle, než pochopíte, že všichni ostatní jsou na tom stejně.

8. Dosahovat nedostupných cílů

Jedním z nejtěžších úkolů je nastolení a dosažení cíle daleko složitějšího, než cokoli, co jste kdy podnikli. Zkuste si k tomu zvolit nějakou svou obvyklou činnost, která vám nepůsobí zvláštní problémy. Začněte ji zdokonalovat a zvyšovat úroveň, na které ji provádíte, stále a stále, až se dostanete tak daleko, že vás to opravdu bude lekat. Běháte-li například kilometr denně, pak uběhnout jich sedm se vám hned najednou nepovede.

Udělejte si z toho cíl pro nejbližší rok. Nejtěžší je začít. Pak vás to strhne. Přesto budete muset nasadit všechny své fyzické i morální síly, abyste vydrželi. Budou i krize. Až se vám to však povede, budete se cítit neporazitelní. Budete si podobné cíle dávat a dosahovat jich s přehledem.

9. V jednom časovém úseku si vybírat vždycky jen jedno

Na cestě k sebezdokonalení budete chtít vyzkoušet mnohé, abyste si vybrali to nejúčinnější. Lepší je však jiný přístup. Problémem mnoha lidí, kteří se snaží změnit svůj život, je právě to, že nevědí přesně, co potřebují, co chtějí a přeskakují z jednoho na druhé. Mění-li člověk stále své zájmy, těžko dosáhne úspěchu. Lepší je soustředit se na nějakou jednu věc a dosáhnout v ní opravdových výšin.

Rachel Gillettová, Business Insider

=========
Co dělat, aby si k nám štěstí pospíšilo
Psychologické opěrné body

Více pro dobrou náladu: