13 užitečných návyků k dosažení životního úspěchu

13-navyku-big

Návyk 1: Naučit-uplatnit.

Asi už jste přečetli nejednu knihu, možná nejednu desítku knih. Avšak kolik z toho, co jste se dozvěděli, reálně ve svém životě využíváte? Vědět a Dělat jsou dvě různé věci. Člověk, který si přečte jednu jedinou knihu a v praxi využije naprosto všechno, co se z ní dozvěděl, dosáhne mnohem většího úspěchu, než většina lidí, kteří neustále čtou a nic nedělají. Ode dneška si tedy zaveďte pravidlo: Naučit-uplatnit. Jak se něco nového dozvíte, obratem to využijte v praxi. Neodkládejte to, nečtěte nejdřív dál. Jednejte.

Návyk 2: Každý den něco udělat.

Stanovte si pravidlo: každý den vykonat alespoň jeden krok, který vás přiblíží k úspěchu. Ať je to třeba záležitost na pět minut, ale nedovolte si nečinnost. I když je víkend a opravdu se vám nechce, vstaňte a něco udělejte. Rok má 365 dnů. Pokud každý den uděláte jeden krok, bude jich za rok 365. Postupně si vypěstujete sebekázeň, sami sebe dokážete motivovat a zvedat své sebevědomí. Proto musíte každý den udělat aspoň jeden krok.

Návyk 3: Orientace na výsledek a činy.

Jenom činy a výsledky nás vedou vpřed. Můžete podle libosti plánovat, promýšlet, studovat, ale vpřed se pohnete vždycky jenom v jednom případě – pokud budete jednat. Proto si na nějaké nápadné místo pověste otázku, která vám to bude připomínat: POSUNUJE MĚ TO, CO DĚLÁM, DOPŘEDU?

Návyk 4: Neustále pracovat na rozšiřování a prohlubování svých schopností.

Rozvíjejte své znalosti, návyky a zkušenosti. Jednejte však výběrově, soustřeďte se pouze na to, co souvisí s vaší činností. Čím zkušenější budete, tím méně času budete potřebovat k analýze situace, k přijetí adekvátního rozhodnutí a dosažení potřebného výsledku. Když zvyšujete a prohlubujete svoje znalosti, zvyšujete zároveň svou efektivitu za jednotku času.


Návyk 5: Přemýšlet o řešení, ne o problému.

Problém zmizí pouze v jediném případě – jestliže se soustředíte na jeho řešení a začnete realizovat plán na jeho odstranění. Všechny jiné myšlenkové pochody vás neposunou ani o milimetr dopředu.

Návyk 6: Nedělat to, co je nejjednodušší, ale to, co je nezbytné.

V jakýkoli okamžik, na jakémkoli stupni vašeho rozvoje existuje vždycky jedna nejdůležitější věc, jejíž realizace přinese v konkrétním okamžiku největší výsledek. Často jde o věc nejpracnější nebo nejsložitější. Vaše časové rezervy jsou omezené. Proto se věnujte vždycky právě takovým věcem. Neodkládejte je a nečekejte, až se vyřeší samy sebou. Jednoduché záležitosti stihnete udělat vždycky, nebo jimi můžete pověřit někoho jiného.

Návyk 7: Radovat se v negativních situacích.

Ať se vám děje cokoli, hledejte v tom vždycky něco kladného. Nalaďte se na možnosti, které to před vámi otevírá. Věta „Ať se děje cokoli, vždycky je to k lepšímu“ se musí stát vaším základním pravidlem.

Návyk 8: Investovat do sebe, nikoli do atributů úspěchu.

Mnozí lidé, když dosáhnou určitých výsledků, usnou na vavřínech. V důsledku toho se jejich rozvoj zastavuje a po nějaké době začínají zaostávat. Nikdy se proto nespokojujte s dosaženým. Investujte především do sebe, do svých znalostí, návyků a zkušeností. Teprve potom se můžete trošku rozmazlit nějakým tím atributem úspěchu.

Návyk 9: Hledat vnitřní příčiny, proč o něco usilovat – ne schválení či podporu někoho jiného.

Většina lidí se nejprve rozhodne. Teprve potom hledají něco, o co by své rozhodnutí opřeli, co potvrdí jejich volbu. Obracejí se o pomoc a podporu k jiným lidem. Avšak abychom mohli dosáhnout úspěchu, je třeba nejprve shromáždit všechna fakta a ujasnit si podstatu věci – teprve na tomto základě pak přijmout rozhodnutí.

Návyk 10: Vaše základní myšlenka: co chci a jak toho dosáhnu?

Jeden ze základních návyků. Každý večer si tu otázku položte: Co chci a jak toho dosáhnu? Všechno své jednání analyzujte na základě odpovědí na ni.

     
Návyk 11: Každou věc přivést k výsledku.

Když už se do něčeho pustíte, jednejte, dokud nedosáhnete finálního výsledku. Každá další věc bude vyžadovat plné nasazení a opakovaný začátek znamená ztrátu času vynaloženého na vybavení detailů. Už po čtyřiadvaceti hodinách si totiž nemusíte pamatovat všechny podrobnosti.

Návyk 12: Mít rád čas.

Úspěšný člověk hodnotí vlastní efektivitu tím, kolik vydělá za hodinu. Cení si svého času, proto za hodinu vykoná to, co jinému trvá den nebo déle. Proto je také hodina času úspěšného člověka velmi drahá.

Návyk 13: Odpočívat a slavit.

Lidské rezervy nejsou nekonečné, pracovat můžete týden, dva, měsíc. Vaše průměrná efektivita však bude klesat. Dříve nebo později prostě zkolabujete. Proto jeden den v týdnu věnujte pouze sobě a svým zálibám.

=========
Dovolte si být šťastní
Japonská metoda proti lenosti. Pravidlo 1 minuty.
4 týdny, které vám docela změní život

Více pro dobrou náladu: