10 účinných způsobů jak nechat jít někoho, s kým nemůžete být

„Jak jednou prohlásil podnikatel Paul Hudson: „Je to láska, která nemluví o počátku něčeho kouzelného, ale o tom, co by mohlo kouzelné a krásné být, jenomže k tomu nikdy nedojde.“

Nic nás víc neničí, než když vidíme spřízněnou duši v někom, s kým vztah z nějakého důvodu vůbec nepřipadá v úvahu. Není nic smutnějšího, než cítit opravdovou lásku k někomu, kdo nám zkrátka nebyl souzen.

Myslím, že řada z vás už nějakou podobnou traumatickou zkušenost má. Mohl to být blízký přítel, kolega, nebo prostě nějaký člověk který se vyskytl ve vašem životě. A tento člověk, který vám umožnil vidět, co jste dříve vidět nedokázali, a tím ve vás bohužel probudil lásku, nebyl vůbec předurčen pro vás

Podívejte se na deset možných způsobů, které jak doufáme, vám pomohou nechat jít člověka, se kterým nemůžete být spolu:

  1. Naučte se užívat si času, který strávíte společně.

Není snadné udržovat normální styk s někým, koho milujete, ale s kým nikdy nemůžete být spolu. To dokáží jenom ty nejsilnější osobnosti. Jestliže seberete odvahu a sílu, abyste s ním mohli trávit čas, když přitom víte, že můžete počítat jen s přátelskou komunikací, pak klobouk dolů.

Přesto však vám i tento druh vztahu může po určitou dobu připadat velmi lákavý. Snažte se tedy soustředit své úsilí na to, abyste dotyčného ve svém životě udrželi alespoň jako přítele. To vám poskytne příležitost vychutnat si čas s ním strávený, místo co byste si stále dokola opakovali, jak moc si přejete být s ním.

  1. Najděte si koníčka, který vám umožní uniknout.

Snažte se zaměřit svou pozornost na něco tvůrčího, třeba na nějaké úplně nové hobby. Vyberte si něco takového, co vás upoutá a strhne, činnost, jíž se budete věnovat se skutečnou vášní.

Nedopusťte se té chyby, že byste si po celou dobu v hlavě přehrávali sny a představy, kterým není souzeno se splnit. Zaměřte se raději na možnosti svého osobního růstu, které by vás posunuly vpřed.

  1. Chraňte se.

Udržovat přátelský vztah s někým, koho milujete, je náročné, ale možné. Buďte vedle něj, ale zároveň se naučte se chránit. Zranitelnost si už nemůžete dovolit.

Máte-li pocit, že se vás některé jeho jednání bolestně dotýká, dejte si větší odstup. Nastavte si určité hranice, které nesmíte překročit. To vám umožní ochránit se před příliš bolestnými zážitky.

  1. Najděte lidi, kteří vám poskytnou podporu.

Nemožnost být s někým, ke komu vás přitahuje srdce, může vyvolávat poměrně silné záchvaty smutku. Avšak pouze pokud jim sami dovolíte, aby vás ovládly. Nezbytnou podporu vám v takových chvílích mohou poskytnout vaši blízcí a přátelé. Nemusíte se bát je ve svých těžkých chvílích oslovit, vždyť jim vždycky můžete za dobro oplatit dobrem.

Vztahová expertka doktorka Jane Greerová k této situaci poznamenává: „Dovolte svým přátelům, aby vás podpořili, a to i v případě, že se prostě jen snažíte pohnout kupředu, protože vám to pomůže zvládnout nový rytmus pohybu.“

  1. Buďte upřímní sami k sobě.

Nepřipusťte, abyste se na svém marném citu stali závislými. Žijete plnohodnotný život i mimo vztah k tomu, ke komu pociťujete neopětované emoce, protože on rozhodně není celý váš život. Kdykoliv budou vaším mozkem zmítat silné emoce vyvolané jeho přítomností nebo myšlenkami na něj, připomeňte si to hlavní: můžete s ním udržovat pouze přátelský vztah.

Jestliže se rozhodnete zůstat s tím člověkem v kontaktu, nemusíte si odpírat potěšení z času, který máte příležitost strávit společně s ním. Nesmíte však dovolit, aby vaše mysl přemítala stále jenom nad ním a odváděla vaši pozornost od všeho ostatního, co se ve vašem životě děje.

  1. Omezte svůj kontakt s ním.

Jestliže cítíte, že pouhý přátelský vztah s ním vám přináší bolest nebo se z něj ve vás rodí neopodstatněné naděje, je na čase dát si ve styku s dotyčným přestávku. Umožní vám to omezit vliv vašich citů na rozhodování.

Pauzu si dejte na tak dlouho, jak uznáte za vhodné. Možná budete muset vyvinout určitou sílu vůle, ale určitě to nebude marné úsilí. Pokud dotyčnému na vašem přátelství záleží, nepochybně vás pochopí.

Podívejme se, co o takové situaci říká vztahový odborník Ravid Yosef: „Nechte ho minulosti. Chtít pokračovat ve styku s takovým člověkem, bez ohledu na to, jak blízkým je vám „přítelem“, ve skutečnosti znamená jenom kojit se nadějemi na možný vztah s ním.“

  1. Začněte se setkávat s jinými lidmi.

Netvrdím, že je třeba se hnát do nového vztahu, spíše byste si měli dovolit otevřít se novým příležitostem a začít si užívat života. Přijímejte pozvání jiných mladých mužů na schůzku, jenom je neporovnávejte „s ním“. Protože každý člověk je jiný. A v tom tkví všechen půvab.

  1. Popište své pocity.

Vedení deníku je jednou z nejúčinnějších metod zmírnění vnitřní bolesti. Pokaždé, když máte pocit, že vám v nitru začíná řádit celý hurikán emocí, vynasnažte se je ventilovat. Dovolte svému srdci svěřit papíru všechno, co je přeplňuje a čím přetéká. A brzy pocítíte, jaké ticho klid se vám rozhostily v duši.

Nechte deník, ať se stane vaším osobním psychoterapeutem.

  1. Dejte si čas na truchlení.

Prožívání mučivé bolesti vyvolané neopětovanou láskou je velmi nepříjemný proces. Člověk má v tom čase pocit, jako kdyby jeho srdce bylo zlomeno vpůli. Neváhejte proto požádat v zaměstnání o krátkou dovolenou a zasvětit ji smutku nad nešťastnou láskou.

Nebojte se své city vyjádřit a dát jim průchod. To je vůbec to nejlepší, co můžete v této situaci udělat. Pokud se vám chce plakat, plačte. Chce-li se vám křičet, křičte. Křičte ze všech sil. Nikdy nepotlačujte své emoce.

  1. Podělte se s ním o své pocity.

Nejlepší způsob jak se zbavit nahromaděných emocí je podělit se o ně s tím, kdo je vyvolal. Dovolí vám to dostat situaci pod kontrolu a jít dál.

Udělejte to, aniž byste od něj cokoli očekávali. Buďte k němu poctiví a dejte mu znát, že tahle nenaplněná láska vám způsobila velkou bolest.

Zasloužíte si konečně tuto situaci uzavřít a získat znovu úplnou svobodu.

=========
Je vám vztah, který máte, určen pro zkušenost, nebo ke štěstí?
Být oddaný neznamená jen být věrný