25 vět k sobě samým – abyste budoucnost viděli optimisticky.

Následujících 25 vět vám poskytne možnost zamyslet se a naplánovat si události, které budou patřit k těm nejvýraznějším ve vašem životě.

Ponořit se do negativity je docela snadné. Lidé obecně mají sklon držet se spíše nepříjemných vzpomínek a méně už se věnují tomu dobrému, co se jim kdy přihodilo. Život však není černobílý. Každý den přináší jak šťastné náhody a splnění přání, tak i duševní bolest. Touha zapomenout na špatné věci je přirozená, ale když vzpomínky na ně potlačujeme, odsuzujeme k zapomnění i radostné okamžiky. Pojďme si tedy nejprve připomenout to, co nás dělá šťastnými.

Co nám přináší pocity štěstí.

Příjemné vzpomínky:

1. Dosáhl jsem toho, že ___.
2. Jsem spokojený/pyšný na to, že ____.
3. Jsem vděčný za to, že _______. 4. Rád trávím čas s _________.
5. Skvělá kniha/výborný film, kterou/který jsem četl/viděl _________.
6. Moje šťastné vzpomínky jsou spojeny s ________.
7. Prostudoval jsem/naučil jsem se __________.
8. Velmi mě zajímá __________.

Těžkosti a problémy:

9. Narazil jsem na__________.
10. Poradil jsem si s _________.
11. V důsledku překonání těchto těžkostí jsem se naučil _________.

Další věty vás přivedou k zamyšlení nad tím, čemu chcete věnovat svůj čas a schopnosti, jak byste se mohli stát šťastnějším a zdravějším člověkem a rozsvítit a obohatit tak svůj život.

Při plánování a určování cílů nezapomínejte na to, že abyste se mohli pokládat za úspěšného člověka, nemusíte nutně dosáhnout všeho, co jste si jako cíl vytkli. Různé nevelké změny jsou stavebními bloky dosahování těch hlavních cílů. Nikde není napsáno, že nezbytně musíte vykonat absolutně všechno z nekonečného seznamu úkolů, které jste před sebe postavili. Plánování využívejte jako jakýsi filtr nápadů a myšlenek a nechte své srdce a duši, aby si zvolily to, na co se soustředíte především.


Jděte kupředu pomalu a s rozvahou, projevte sami sebe. Opuštění komfortní zóny, ať už je to pokus o něco nového nebo snaha změnit staré návyky, je docela náročná záležitost. Je to přímo těžká práce.

12. V tomto roce se soustředím na_____.
13. Chci lépe poznat _____ a upevnit svůj vztah s ______.
14. Budu se snažit přijímat lidi kolem sebe ________ (případně za pomoci čeho).
15. Budu pomáhat jiným __________(jakým způsobem).
16. Budu rozvíjet a upevňovat svou víru/přesvědčení/zásady pomocí _________.
17. Budu o sebe pečovat _________(jak).
18. Budu k sobě laskavý a citlivý_________(jak).
19. Budu si šetřit na _______.
20. V tomto roce chci do života získat víc ________.
21. Každý den budu plánovat ______.
22. Abych podporoval své fyzické zdraví, budu ________.
23. Abych upevnil své psychické zdraví, budu __________.
24. Budu žádat o podporu a pomoc ________ (koho).
25. Svůj postup vpřed budu pravidelně hodnotit a svoje cíle budu přehodnocovat každý ___ (časový úsek).

ŽIJTE NAPLNO - TŘÍTÝDENNÍ ONLINE KURZ
Staňte se lepší verzí sebe sama a začněte se cílevědomě přibližovat životu svých snů. Začátek - ihned.

=========
10 věcí, které byste měli přestat dělat, pokud chcete zbohatnout.
Sebezdokonalování jako životní styl