Jak správně začít den a zvýšit svou efektivitu

zacit-den

Správný počátek dne může mnohonásobně zvýšit vaši efektivitu. Ráno je dobře věnovat se svému rozvoji. A bude-li vaše ráno hodně produktivní, zjistíte při obědě s údivem, že jste udělali všechno, co jste si na dnešek naplánovali! Získáte volný čas, kdy se můžete věnovat tomu, co vás baví, nebo hledání nových výzev. Je v tom jediná těžkost – přinutit se brzo vstát. V prvních dnech tedy budete muset bojovat s touhou si přispat.

  1.  První hodina dne je zlatá hodina.

Robin Sharma tvrdí, že první hodina dne je nejdůležitější ze všech čtyřiadvaceti. Tuto první hodinu je nejlepší věnovat sám sobě, svému seberozvoji. Nezapínejte počítače nebo televizory. Ať vám nic nezahlcuje  mozek nepotřebnými informacemi. Věnujte se sebevzělávání, pište si osobní poznámky, věnujte se meditaci, přemýšlení, četbě inspirativních knih. Pamatujte, že jak efektivně proběhne první denní hodina po probuzení, tak efektivní bude celý váš den. Zabývejte se užitečnými věcmi a snažte se být hodně efektivní alespoň tu první hodinu. Dál už všechno půjde samo.

2. Ranní stránky.

Ráno je ten nejvhodnější čas k napsání ranních stránek. Ranní stránky krásně zbavují hlavu všeho nepotřebného – je to totéž jako psaní osobního deníku.

3. Po ránu je možné meditovat.

Meditace vám umožní být po celý den v souladu se světem i se sebou samým.


4. Afirmace.

Po ránu je také užitečné říkat pozitivní tvrzení, která nás pozotivně naladí na celý den. Například: „Každý den mám požitek ze života“ nebo „Život je nekonečný proud radosti, úspěchu a dostatku“.

5. Užitečné knihy.

Je možné číst si potřebné knížky. Čtěte alespoň půlhodiny denně. Tak je možné přečíst nejednu knihu. Dají se tak zvládnout i náročné a složité knížky.

6. Věnujte se sportu.

Nejlepší čas pro pěstování sportu je ráno. Po ránu je daleko snazší přimět se k aktivitě. Ovšem budete muset kvůli tomu dříve vstát. Je-li pro vás těžké pustit se do sportování, začněte s tím právě ráno. Ráno budete cítit daleko menší odpor. Uděláš své a celý den máš pokoj. A časem se to změní ve zvyk.

7. Důležité věci.

Ať už chodíte do práce nebo jste na volné noze,  všechny důležité věci si plánujte na dopoledne. Po ránu jdou často i nejsložitější a nejtěžší věci jako hračka. Proto také odedávna všechny školy a university začínaly v 8 hodin. Tvůrčí aktivita je ráno vysoká. Lekce se píšou mnohem snáz.


8. Denní plán.

Po ránu je dobré rozplánovat si celý den. Je třeba zapsat si své cíle pro tento den a program toho minima, které chceme dnes splnit.

9. Ráno musí být klidné a pohodové.

Žádný spěch a nerváky. Jestli to u vás bez toho nejde, možná prostě pozdě vstáváte.

10. Cvičení Vděčnosti.

Ráno je také možné zapsat si všechno, za co jste vděčni Světu. Potřebným způsobem vás to naladí. Zapsat nebo pohovořit o všem, za co vděčíte Vesmíru. Vzpomínáte na „Kámen vděčnosti“ ve filmu „Tajemství“ ? I vy si můžete zavést podobný rituál projevení vděčnosti. Za co být vděčný? Za svoje zdraví, za svoje možnosti, talent, za zdraví své polovice, rodičů, za jídlo na svém stole i střechu nad hlavou.

11. Sklenice vody.

Hned jak vstanete, vypijte sklenici vody. Váš organismus si tak doplní tekutiny a  vy se rychleji probudíte. Někdo si vodu také nabíjí pozitivními tvrzeními.

=========
Jak změnit ranní vstávání v příjemný zážitek
Co se děje, když pijete vodu nalačno

Více pro dobrou náladu: