Jak si za 5 minut denně prodloužit život

5min-big

Pokud si chcete prodloužit život a ještě toho hodně stihnout, musíte pečlivě sledovat svoje zdraví. Nabízíme vám 10 užitečných doporučení lidí, kteří se dožili vysokého věku. Tato malá opatření příznivě ovlivní váš fyzický stav. Jejich velkým plusem je, že žádné z nich vám nezabere víc než pět minut. Vyberte si aspoň jedno a darujte si pár minut denně!

1. Nejezděte výtahem

Mnozí ctitelé zdravého životního stylu přestali výtahem jezdit. Doporučují zříci se této civilizační vymoženosti a šlapat do svého poschodí pěšky. Působí to příznivě na srdeční činnost a také vám to vylepší postavu. Leckdo to má za příliš náročné a únavné, jiného to otravuje. Těm nabízíme alespoň sestup bez výtahu. I při něm procvičíte svaly a je to přece jen snadnější.

2. Dělejte dechová cvičení

Řada lidí se domnívá, že dechová cvičení slouží především obohacení organismu kyslíkem. Odborníci však radí při dechových cvičeních zadržet na okamžik dech a podrobit své buňky jistému zatížení. Nejprve zhluboka nadechněte, pak vydechněte z plic pokud možno všechen vzduch a snažte se nedýchat, jak jen dlouho to vydržíte. Potom se nadýchněte a celý postup opakujte.

3. Vyplachujte si ústa mořskou solí

Kupte si mořskou sůl. Dvakrát denně vyplachujte ústa sklenicí vlažné vody, v níž jste rozmíchali lžičku mořské soli. Je to užitečné pro zuby a hrdlo. Nos však neproplachujte, je to nebezpečné. Voda by se vám mohla dostat do ucha a způsobit zánět.

4. Střídavá sprcha

Střídejte studenou a teplou sprchu. Nebo si alespoň sprchujte nohy až po kolena studenou vodou. Střídavá sprcha má na organismus celkově blahodárný vliv. Navíc pomáhá zpevnění cév dolních končetin.


5. Pečujte o svou šíji

Spoustu lidí trápí bolesti ramenních svalů a páteře. Velmi to ztěžuje práci, zejména sedíte-li u počítače. K uvolnění šíje je výborné jednoduché cvičení: stiskněte v zubech tužku a do vzduchu před sebe napište celou abecedu, od A až do Z.

6. Jezte potraviny s vysokým podílem vlákniny

Které potraviny ji obsahují ve značném množství? Zelenina, ovoce, vločky a žitný chleba. Vláknina příznivě ovlivňuje trávicí proces a urychluje metabolismus.

 7. Cvičte kvůli postavě

Postavte se zády ke zdi srovnejte si páteř. Pak od stěny odstupte, ale držte záda ve stejné přímé poloze. Položte si na hlavu knihu a pokuste se udělat dřep tak, aby kniha nespadla. Opakujte desetkrát. Je to jednoduché cvičení, ale na postavu má blahodárný vliv.

 8. Zavírejte oči

Existuje mnoho cvičení určených očím. Ale aby si oči dostatečně odpočinuly, stačí je prostě zavřít na několik vteřin. Položte si pak ruku na čelo tak, aby se nedotýkala víček. A odpočívejte, jak vám dovolí čas.

9. Pijte vodu s citronem

Vlažná voda s citronovou šťávou je opravdovým vitamínovým koktejlem, který zvyšuje imunitu. Urychluje rovněž metabolismus.

10. Štípejte se do uší

Na ušním boltci je několik významných nervových zakončení. Boltec je velmi citlivý a má schopnost přenášet signály do mozku. Budete-li boltce zlehounka štípat, získáte více energie.

Tyhle jednoduché recepty vám mohou upevnit zdraví a prodloužit život. Proč je nevyzkoušet?

=========
Co se děje, když pijete vodu nalačno
10 jógínských zásad pokojného rozumu

Více pro dobrou náladu: