Jak mít rád sám sebe. Filosofie Louise L. Hayové

jak-mit-rad

1. Přestaňte kritizovat.

Kritika nikdy nikoho nezmění. Zanechte kritiky sebe sama. Přijměte se takoví, jací jste. Když se stále jen kritizujete, měníte se negativně. Pokud se umíte pochválit, jsou změny pozitivní.

2. Přestaňte lekat sami sebe a terorizovat se vlastními myšlenkami.

To je strašně úmorné. Zvolte si nějaký na pohled pro vás pro vás příjemný obraz (u mě například je to žlutá růže) a od myšlenek, které vás lekají, svou mysl okamžitě přepojte na něj.

3. Buďte velkorysí, laskaví a trpěliví.

Buďte velkorysí k sobě. Buďte k sobě laskaví. A buďte trpěliví, vždyť si osvojujete nový způsob myšlení. Mějte k sobě vztah jako ke člověku, kterého opravdu milujete.

4. Buďte laskaví ke svému rozumu.

Nemít ho rád, nemít rád sám sebe znamená nemít rád své myšlenky. To ale nemá žádný smysl. Raději je změňte.

5. Vychvalujte sami sebe.

Kritika rozkládá vašeho vnitřního ducha . Pochvala naopak upevňuje. Chvalte se co možná nejvíc. Říkejte si, jak dobře si umíte poradit s každou maličkostí.

6. Podporujte sami sebe.

Najděte si způsob, jak se podporovat. Obracejte se na přátele a dovolte jim, aby vám pomáhali. Pokud ji potřebujete, je žádost o pomoc zcela přirozenou věcí.
7. Ke svým nedostatkům mějte láskyplný vztah.

Uvědomte si, že jste si je vytvořili vy sami, abyste uspokojili nějakou svou potřebu. Teď hledáte nové, pozitivní cesty naplnění svých potřeb. Starých, nedobrých stereotypů chování se tedy zbavujte s citem.

8. Pečujte o svoje tělo.

Naučte se pravidelně jíst. Zajímejte se o to, jaká potrava je optimální pro udržení správné energetické úrovně a životaschopnosti vašeho těla. Osvojte si správná tělesná cvičení. Soustřeďte se na ta, která vám vyhovují. Mějte upřímně rádi a važte si chrámu, ve kterém žijete.

9. Pracujte se zrcadlem.

Často se dívejte sami sobě do očí. Dávejte najevo svou rostoucí lásku k sobě. Když se díváte do zrcadla, odpouštějte si. Pohovořte při pohledu do zrcadla se svými rodiči a odpusťte také jim. Alespoň jedenkrát za den si řekněte: „Mám se rád/a. Opravdu se mám rád/a.“

10. Pusťte se do toho hned.

Nečekejte, až něco dáte do pořádku, až zhubnete nebo až přejdete do nového zaměstnání. Začněte rovnou a dělejte všechno, co můžete.

=========
Lekce uzdravující síly mysli od Louisy Hay
7 vnitřních zákonů harmonického života
7 zásad emocionálního zdraví od Liz Burbo

Více pro dobrou náladu: